logo bureau KREKWERK voor web, design, advies en communicatie

terug

Een kaartje sturen is niet ouderwets maar retro

29 sept 2016

Met alle nieuwe media, waaronder de vluchtige en goedkope social media, worden de papieren mediavormen vaak uit de communicatiebudgetten geschrapt. Het traditionele postkaartje is ouderwets geworden. Maar is dat wel zo? Onlangs ben ik een bedrijf tegengekomen dat op zeer sympathieke manier de klassieke kaart cross mediaal inzette om mij te bedanken voor mijn aankoop. Een klein gebaar, met grote impact. Een impact die des te groter is door het geringe aantal kaarten die ik nog ontvang.

Tevredenheid, klantenbinding en aanbeveling

Onlangs bestelde ik online een ergonomische muis bij Ergowerken.nl. Allereerst ontving ik zoals gebruikelijk bij online aankopen keurig de bestelbevestiging en factuur in mijn emailbox. Vervolgens ontving ik na twee dagen de muis. Tot mijn verrassing kreeg ik een handgeschreven (!) kaartje van Mark van Ergowerken. Hij bedankte mij voor mijn aankoop en wenste mij veel plezier met het product. Dit kleine stukje persoonlijke aandacht, zonder overduidelijke commerciële boodschap, ervaar ik als zeer sympathiek. Het trekt de organisatie uit de anonimiteit en doet je beseffen dat je niet bij een machine koopt maar bij echte mensen. Net als bij goed personeel in de winkel word je niet als ordernummer behandeld, maar als mens. Het gevolg? Ik heb zeer positieve feedback gegeven op de (digitale) tevredenheidsenquête. En het belangrijkste? Ik beveel ergowerken.nl graag aan bij anderen. Bij deze dus. Terzijde een tweede tip: de ergonomische muis van Contour heeft een zeer hoge precisie qua pixels en is een aanrader voor iedereen die met verkrampte polsen en vingers achter zijn beeldscherm zit. Mocht je hem ook willen, bezoek www.ergowerken.nl.