logo bureau KREKWERK voor web, design, advies en communicatie

terug

Google
Het verschil tussen een biefstuk kopen of bakken volgens Google

17 april 2016

logo Google

Het is je vast al opgevallen dat de Google zoekresultatenpagina er anders uitziet dan voorheen. De advertenties staan nu niet meer rechts in de balk, maar alleen nog maar bovenin en onderaan. In totaal zijn er nu maximaal 7 plaatsen voor betaalde advertenties (Google Adwords). Vier boven en drie onder.

Deze verschijnen met name als de surfer in zijn zoekopdracht een duidelijke koopintentie uitspreekt. Bijvoorbeeld: ‘biefstuk kopen’ of ‘tuinmeubelen uitverkoop’. Bij ‘biefstuk bakken’ en ‘tuinmeubelen schoonmaken’ verschijnen ze niet.

het gevolg voor jouw website

Het gevolg is dat je zonder advertentie nu al snel naar de 5e plaats verschuift. Het belang van goede webteksten en betaalde advertenties neemt dus toe.

LET OP: Voor winkeliers en horecagelegenheden is het daarnaast van groot belang te zorgen voor een correcte lokale vermelding bij Google Mijn Bedrijf. Als de surfer in zijn zoekopdracht tevens een plaatsnaam invoert verschijnt er in veel gevallen een kaart met daarop de verschillende verkooppunten en adressen. Hier wil je natuurlijk tussen staan!